MANAGED SERVICES & SLA

A system must be managed. It will not manage itself

Managed Services & SLA

EEN ZORGELOZE IT INFRASTRUCTUUR

Ben jij het ook beu dat de ICT bij jouw bedrijf niet altijd op en top functioneert? Besteed je te veel aandacht aan het uitdokteren van IT-problemen waar je het antwoord niet op weet? In dat geval zijn managed services een handig extraatje. In het kort draag je dan de dagelijkse zorg van je IT-beheer over aan een betrouwbare partner met verschillende experts in huis. Deze hebben van allerlei IT-problemen kennis van zaken. Voor zo’n betrouwbare partner moet je trouwens niet ver zoeken: ECX staat steeds voor je klaar. Via managed services worden je PC’s, servers en cloud diensten voortdurend gemonitord en geoptimaliseerd. Zo gaan wij voor een preventieve aanpak, in plaats van een oplossingsgerichte aanpak wanneer het probleem zich al voordoet. Onze professionele IT-specialisten ondersteunen je infrastructuur, zodat problemen voorkomen worden. En dat ontlast jouw IT’ers ook meteen van deze tijdrovende taken. Zo kunnen ze zich toeleggen op de strategische taken van je organisatie.

MANAGED SERVICES <> SLA ?

EEN ZORGELOZE IT INFRASTRUCTUUR

Managed services zijn, kort door de bocht, op zichzelf staande diensten. Ze bevatten bepaalde opties die je ofwel goed ofwel minder goed uitkomen. Sommige bedrijven zoeken net dat beetje meer wat service betreft. In dat geval bestaan er ‘service level agreements’, oftewel SLA’s. Dit zijn in zekere zin op maat gemaakte pakketjes van 1 of meer managed services. Concreet betekent dit dat we samen contractuele afspraken vastleggen rond managed services. Jij hebt constant de garantie dat die taken uit de handen van je IT-departement genomen worden. Zo kan een SLA opties bevatten zoals:

  • - gegarandeerde interventietijd binnen de 4 uur:
  • - uitbreiding van onze gewone kantooruren, tot een 24/7 dienstverlening;
  • - constante monitoring van je IT-infrastructuur;
  • - vaste bezoeken voor preventief onderhoud, patching & updates;
  • - vaste bezoeken voor strategisch overleg;
  • - extra support die je gespreid betaalt dankzij een jaarcontract.

Wat zijn de voordelen?
IT zonder zorgen

Je verlaagt de druk op de schouders van je IT-departement. Het is vandaag belangrijk dat ze zich bezighouden met de digitalisering van je bedrijf. Hoe meer ze zich daarop kunnen focussen, hoe sneller je een concurrentieel voordeel behaalt. Dat resulteert in snellere groei.

Veiligheid

Je netwerk hoort veilig te zijn. Zeker in tijden waarin het aantal cyberaanval- len op kmo’s steeds toeneemt. Managed service betekent een pro-actieve benadering. Dat wil zeggen dat je IT-partner problemen oplost voor ze zich kunnen voordoen en dat je steeds geniet van de laatste nieuwe versies van je softwarepakketten. Met andere woorden: managed service brengt gegaran- deerde continuïteit met zich mee voor jouw bedrijf.

Kostenefficiëntie

Door gebruik te maken van managed services doe je beroep op IT’ers die zich dag in, dag uit bezig houden met het onderhoud van je netwerk. We kennen de ins & outs ervan als onze broekzak. Met managed services kan je er voortdurend op rekenen dat het werk snel én correct wordt uitgevoerd door ons team van doorgewinterde IT-experten.

Contacteer ons voor Managed services

    Hoe gaan we te werk?
    Analyse/audit

    Samen bekijken we de mogelijkheden. We starten met een audit. Een optimaal ICT beheer kan enkel slagen met een juiste audit/inventarisatie.

    Opstellen SLA

    Op basis van de analyse, werken we een SLA uit op maat van je behoeften.

    Uitvoering en opvolging

    Na akkoord start de SLA en kan je genieten van onze transparante en professionele ondersteuning.

    NIEUWS

    ACCURATE INFORMATION IS A KEY PART OF MOTIVATION.